zondag 18 maart 2012

.ding 26 Privacy en veiligheid

De site over Web 2.0,geschreven door Justine Pardoen, is best wel confronterend.Je weet dat je voorzichtig moet zijn met internet want voor je het weet ga je de wereld over. Dat heb ik wel gezien toen ik mijn naam googelde. Maar liefst 12 links. Je kunt zo op mijn facebook, Hyves,en nog veel meer komen.Niet leuk. Ook was ik te vinden op "me searcher" met alle beschikbare informatie over mijn hobby's, woonplaats, vrienden enz. Gelukkig was dat allemaal "onbekend". Maar toch schrok ik hiervan. Dit wil ik helemaal niet. Maar hoe kom je hier weer af? Misschien een toekomstig "Ding".
De bibliotheek in Dronrijp daarentegen had maar een paar links, o.a. natuurlijk de "telefoongids". Maar over de eventuele SLUITING VAN DE BIBLIOTHEEK DRONRIJP was nota bene niets te vinden bij het googelen op "bibliotheek Dronrijp", terwijl het zelfs op de radio is geweest. Soms snap ik er niks meer van.

1 opmerking:

  1. Hoi,
    12 links, valt reuze mee! Heb je je facebook, hyves etc. afgeschermd? Inderdaad goed om altijd na te denken voor je foto's etc. op het web plaatst. Tenzij het je natuurlijk niets uitmaakt, die mensen heb je ook.
    Vaak vind je in de héél kleine lettertjes op een website hoe je je weer kunt afmelden. Verder staat er onder '4' op dit Ding nog iets over genoemd.
    En inderdaad vreemd dat er niets in beeld komt over de sluiting van Dronryp bij googelen hiernaar. Dat snap ik ook niet.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen