dinsdag 20 maart 2012

Ding 27 Copyright

Na de opdracht gelezen te hebben en verschillende sites bekeken en beluisterd te hebben, ben ik naar de website "Flickr geavanceerd zoeken" gegaan waar ik bij creative commons een vinkje heb gezet. Je komt dan op een site met allemaal foto's.Klik je op een foto dan zie je inderdaad dat bij "privacy"staat dat de foto door iedereen mag worden bekeken. Heb dan ook maar een lentekiekje op het weblog gezet.
Door deze opdracht en ook de vorige (ding 26) ga je toch een beetje anders tegen de dingen aankijken, want voor je het weet ben je beroemd/berucht. Ik zou het niet leuk vinden als iedereen zomaar een foto of tekst van mij zou kopieren. Maar ik snap nu dat ik er dan een C.C. licentie aan moet hangen!

1 opmerking:

  1. Hoi Stieny,
    Heel goed, heel goed dat je hierover bent gaan nadenken. Het lijkt zo gemakkelijk: het staat op internet dus dan kan iedereen alles gebruiken. Maar zo werkt het dus niet! Bronvermelding zou gemeengoed moeten zijn, maar wordt nog vaak vergeten.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen