woensdag 18 april 2012

Ding 30 Books en e-books

Alweer veel te lezen bij deze opdracht. Wat een leuke site, dat "Google books" en wat kun je hier veel informatie uit halen.Bij het invullen van een titel komt de schrijversnaam er direct bij te staan. Nu is dit natuurlijk niet zo bijzonder, maar in de linker kolom kun je ook nog van alles aanklikken zoals bijv.;afbeelding, film, winkelen enz. Zo kom je van alles te weten wat het boek en de schrijver betreft, waar het te bestellen is,eventuele foto's,  beoordeling van het boek. Volgens mij kunnen we deze site heel goed gebruiken in de bibliotheek.
Het ronddwalen op Google e-books is helaas niet gelukt. Ik kreeg steeds de melding "niet beschikbaar in uw land". Vond het leuk dat we een tijdje geleden de e-reader konden uitproberen. Ik ben geen fan van het digitaal lezen, maar had wel eens willen zien wat er allemaal op de markt is aan e-books.
Verder heb gooreader geinstalleerd. Je krijgt dan een boekenkast met boeken waar je ook weer van alles mee kunt doen. Klik je een boek aan dan kun je daarover weer informatie krijgen, je kunt een recensie schrijven, verwante boeken komen tevoorschijn en je kunt de boeken digitaal lezen.
Alleen jammer dat er alleen maar Engelse boeken  op staan, of heb ik iets gemist misschien?

1 opmerking:

  1. Nee, volgens mij heb je niets gemist!
    Flink wat aan het testen geweest dus, heel goed. Net als de e-reader; je moet zo'n ding gewoon eens in de handen hebben en alle mogelijkheden uitproberen, weet je waarover je praat tenminste. En we moeten wel een beetje bijblijven natuurlijk!!!
    Groeten,
    Thea

    BeantwoordenVerwijderen